آموزش ریجستری گوشی‌های همراه و موبایل مسافرتی

 

آموزش رجیستری گوشی و موبایل

از رجیستری موبایل چه می‌دانیم؟

رجستری گوشی‌های همراه هم اکنون در ایران فعال است و ما در مجله خبری پیشرو تجارت نقش جهان نگاهی می‌کنیم به آخرین وضعیت رجیستری در ایران و روش‌های فعال‌سازی سیم کارت

مقدمه

این طرح برای اولین بار در سال 1395 در ایران به اجرا درآمد و پس از فراز و نشیب فراوان، هم اکنون به صورت جدی در حال اجرا می‌باشد. در حال حاضر برای استفاده از خدمات بدون طرح رجیستری شما فقط 30 روز می‌توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید.

 

راهنمای فعال سازی ریجستری

در صورت خرید موبایل شما نیاز به فعال سازی خواهید داشت حتی اگر خرید شما تلفن همراه دست دوم و کارکرده باشد که در این صورت حتما از فروشنده تقاضای انتقال مالکیت رو بخواهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

هنگامی که یک گوشی همراه گارانتی دار می‌خرید در جعبه کالای شما یک کارت فعال سازی موجود هست که فقط  با کد IMEI دستگاه موبایل‌تان خودتان فعال می‌شود. روش فعال‌سازی ریجستری به این صورت می‌باشد که برچسب روی کد را پاک می‌کنید و با شماره گیری #۷۷۷۷* مراحل ثبت را ادامه می‌دهید. در سایت همتا آموزش کامل  راهنمای فعال سازی ریجستری را مشاهده کنید.

با توجه به سوءاستفاده متخلفین و مشکلات اجرای این طرح، به زوی روش دریافت کد فعال‌سازی انلاین جایگزین کارت فعال‌سازی خواهد شد.

 

این یکی از سه روش مرسوم فعالسازی می‌باشد. مراجعه به سامانه اطلاع رسانی همتا و فعال‌سازی آنلاین و همچنین استفاده از برنامه اپلیکشین همتا از روش های دیگر فعال‌سازی می‌باشد.

 

فعال‌سازی گوشی‌های مسافرتی

 

مسافران خارجی در صورتی که عوارض و گمرکی دستگاه موبایل را پرداخته باشند می‌توانند به صورت همیگشی گوشی خود را ریجستری نماییند. پرداخت حق گمرکی به صورت اینترنتی هم امکان پذیر می‌باشد.برای اطلاعات بیشتر به لینک آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی مراجعه فرمایید. (برای گردشگران خارجی و توریست که زیر 30 روز در مسافرت خواهند بود نیازی به فعال سازی نمی‌باشد)

 

انتقال مالکیت سیم کارت

مزایا و معایب طرح رجیستری

جلوگیری از قاچاق تلفن همراه از مهمترین دلایل اجرای طرح ریجستری به حساب می‌رود که تا حدود زیادی هم موفق بوده است و از طرف دیگری مشکلات در هنگام انتقال مالکیت هم از نواقص اجرایی ان است

 

همیشه در خرید موبایل کارکرده از فروشنده بخواهید مالکیت آن را به شما انتقال دهد. جدی نگرفتن این موضوع می‌تواند به قیمت بلا استفاده ماندن دستگاه همراه باشد.

در این ویدیو مراحل انتقال مالکیت را با هم مرور می‌کنیم: